دوره آموزش NFT

لوگو png

برندسازی دیجیتال یا دیجیتال برندینگ چیست؟

برندسازی دیجیتال - ایس لرن

برندسازی مانند هر حوزه دیگری با اینترنت ترکیب شده است و اصطلاح برندسازی دیجیتال امروزه بسیار بولد شده است. چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​اینترنت نه تنها موردی است که به ابزاری مفید برای مشاغل و افراد تبدیل شده است، همچنین به یکی از ضروریات زندگی روزمره نیز تبدیل شده است.

بسیاری از مردم زمان بیشتری را در طول روزهای هفته خود به صورت آنلاین می گذرانند تا آفلاین و اینترنت بدون شک مکانی برای کسب اطلاعات در مورد هر چیزی است. به همین دلیل است که برندسازی دیجیتال به یک رشته مستقل به خودی خود تبدیل شده است که به اندازه برندسازی سنتی دارای زیرمجموعه ها، عناصر منحصر به فرد و تخصص هایی مخصوص به خود است.

 

برندسازی دیجیتال

برندسازی دیجیتال چیست؟ - Acelearn
برندسازی دیجیتال چیست؟

برای کسب‌وکارهایی که از اینترنت برای توسعه یک برند دیجیتالی استفاده می‌کنند، برندسازی دیجیتال یک گزینه عالی است اما بسیاری از شرکت‌ها در طیف گسترده‌ای از صنایع هنوز در عصر قدیم زندگی می‌کنند و نمی خواهند دیجیتالی کار کنند. امروزه اهمیت برند دیجیتال به اوج خود رسیده است؛ زیرا زندگی ما هر روز بیشتر با رایانه ها و دنیای دیجیتال درهم می آمیزد.

بر اساس گزارش روندهای بازاریابی جهانی در 2021، 68 درصد از برندها در هشت کشور مختلف گفتند که حیاتی ترین عملکرد برای ادامه رشد، ادغام فناوری دیجیتال در مدل های تجاری موجود آنهاست. واضح است که فناوری دیجیتال تأثیر بسیار زیادی بر مشاغل در سراسر جهان داشته است؛ تا جایی که بدون ترکیب فناوری دیجیتال تقریباً غیرممکن است که یک تجارت موفق داشته باشید.

 

برندینگ چیست؟

در ابتدایی ترین اصطلاح، برندسازی پیام و قولی است که به مشتریان خود می دهید. این نه تنها شامل نام، لوگو و زیبایی برند شماست، بلکه شامل پیام، هویت و صدای شما نیز می شود. برندسازی نه تنها نمای کلی کسب و کار شما است، بلکه احساس ناملموسی است که به مشتریان خود ارائه می دهید.

 

استراتژی دیجیتال برندینگ

استراتژی دیجیتال برندینگ - Acelearn
استراتژی دیجیتال برندینگ

استراتژی دیجیتال برندینگ و به طور کلی برندسازی دیجیتال چیست؟ این دقیقاً همان چیزی است که ما مد نظر داشتیم – تعریف نام تجاری که ما به تازگی در مورد آن بحث کردیم و در دنیای دیجیتال ادغام شد. بیایید ببینیم ویکی‌پدیا چگونه آن را تعریف می‌کند:

برندسازی دیجیتال یک تکنیک مدیریت برند است که از ترکیب برندسازی اینترنتی و بازاریابی دیجیتال برای توسعه یک برند در طیف وسیعی از مکان‌های دیجیتال، از جمله روابط مبتنی بر اینترنت، برنامه‌های کاربردی مبتنی بر دستگاه یا محتوای رسانه‌ای استفاده می‌کند.

به عبارت دیگر، برندسازی دیجیتال برای جذب مخاطب آنلاین کار می کند نه فقط فروش آنلاین (که هدف بازاریابی دیجیتال است). شما می توانید آن را راهی برای تعامل و ارتباط با مخاطبان خود بدون ملاقات حضوری یا در ویترین فروشگاه در نظر بگیرید. چه برای مشتریان، چه شرکای استراتژیک یا کارمندان، دیجیتال برندینگ احساس فراگیری است که از نمایه دیجیتالی یک کسب و کار دریافت می کنید.

دیجیتال برندینگ شامل مولفه های مختلفی است که برخی از آنها ارتباط نزدیکی با استراتژی بازاریابی دیجیتال شما دارند و برخی دیگر بیشتر بر ایجاد هویت ناملموس برند شما متمرکز هستند. برخی از عناصر برندینگ دیجیتال شامل پیام‌رسانی آنلاین برند شما، لوگوی دیجیتالی، سئو، تعامل در رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر است.

 

برندسازی دیجیتال در مقابل بازاریابی دیجیتال

برندسازی دیجیتال در مقابل بازاریابی دیجیتال - Acelearn
برندسازی دیجیتال در مقابل بازاریابی دیجیتال

ممکن است گهگاه بشنوید که نام برند و بازاریابی به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما در واقع کارکردها و عناصر بسیار متفاوتی دارند. شما می توانید بازاریابی را به عنوان اقداماتی در نظر بگیرید که برای آوردن مشتریان به کسب و کار خود و تبدیل آن اقدامات به فروش انجام می دهید. از سوی دیگر، برندسازی شامل فرآیندهای داخلی است که کسب‌وکار شما انجام می‌دهد تا مشخص کند کسب‌وکار شما دقیقاً برای چه کسی است و چه معنایی دارد. همچنین چه معنایی برای مشتری خواهد داشت. یک راه خوب برای فکر کردن به این تفاوت این است که بازاریابی چیزی است که مشتریان را به سمت خرید سوق می دهد، اما برندسازی چیزی است که آنها را مشتاق به بازگشت و خرید دوباره می کند. زمانی که برندسازی شما به طور موثر انجام شود، آگاهی، شناخت و وفاداری پایدار بین شما و مشتریانتان ایجاد می کند.

 

چرا دیجیتال برندینگ مهم است؟

سوال رایج دیگر این است که چرا دیجیتال برندینگ مهم است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که اولاً، به ایجاد روابط با مشتریانی کمک می کند که در غیر این صورت نمی توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال، یک فروشگاه پوشاک در شهر اردبیل بدون حضور آنلاین نمی‌تواند توجه مشتری را در شهر تهران جلب کند و به او بفروشد. نه تنها برند دیجیتال شما، همراه با بازاریابی دیجیتال شما، به افزایش فروش کمک می کند، همچنین روابط پایداری با مشتریان ایجاد می کند که ممکن است کارمندان کسب و کار شما هرگز رو در رو آنها را ملاقات نکنند.

برندسازی دیجیتال به ما امکان می دهد همان کارهایی را انجام دهیم که برندسازی سنتی اجازه می دهد؛ فقط در مقیاسی بسیار بزرگتر. با استفاده از کانال های دیجیتال، می توانید وفاداری را در بین مشتریان از سراسر جهان ایجاد کنید. این روابط و وفاداری زمانی شروع می شود که شما به طور موفقیت آمیز و مؤثری مأموریت ها و ارزش های برند خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید.

 

عناصر برندسازی دیجیتال موفق

برندسازی دیجیتال سنگ بنای بازاریابی مدرن شده است. در چشم انداز دیجیتالی همیشه در حال تغییر، فرصت های جدیدی برای برندسازی دیجیتال به طور مداوم در حال ظهور است. برند شما باید همیشه به روز بماند و از فرصت های جدید در ارتباط با شعارهای برند شما استفاده کند. با این حال، برخی از انواع آزمایش شده و واقعی از عناصر دیجیتال برندینگ وجود دارد که می‌توانید روی آن ها حساب کنید. این عناصر عبارتند از:

  • تبلیغ شعار و پیام برند
  • لوگو
  • سایت اینترنتی
  • سئو
  • بازاریابی محتوا
  • رسانه های اجتماعی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • تبلیغات دیجیتال پولی

 

سئو و دیجیتال برندینگ

ارتباط سئو و برندسازی - Acelearn

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، جزء مهمی از استراتژی دیجیتال هر برند است. سئو به فرآیند افزایش دیده شدن سایت شما از موتورهای جستجو اشاره دارد. فرآیند سئو ترافیک جستجوی ارگانیک و بدون پرداخت را هدف قرار می دهد. اساساً، هدف سئو این است که سایت برند شما را تا حد ممکن در میان نتایج جستجوهای گوگل، بینگ و یاهو قرار دهد. ارتباط سئو و برندسازی حیاتی است؛ زیرا به شما اجازه می دهد تا به مخاطبان بسیار بیشتری دست یابید و منجر به افزایش تبدیل (فروش بیشتر برای برند شما) می شود.

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید سئو سایت خود را بهبود ببخشید. دستورالعمل‌های زیر چند مرحله ساده است که می توانید با آن ها در گوگل بهینه شوید. این موارد برای سئو کردن صفحه شما لازم هستند ولی کافی نیستند و می توانید از یک دوره آموزشی سئو برای یادگیری بهینه سازی موتورهای جستجو کمک بگیرید.

  • بیش از چند هزار لینک در یک صفحه سایت نداشته باشید.
  • وب سایت خود را با اطلاعات مرتبط، با صفحاتی که به طور واضح و دقیق محتوای شما را توصیف می کند، غنی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما حاوی کلمات کلیدی است که کاربران ممکن است برای یافتن صفحه شما در جستجو تایپ کنند.
  • مطمئن شوید که سایت شما با در نظر گرفتن هر مشتری طراحی شده است، از جمله کسانی که دارای اختلالات بینایی هستند.
  • اطمینان حاصل کنید که سایت شما در مرورگرهای مختلف اینترنت به درستی نمایش داده می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.